Acupuntura

L’Acupuntura és una ciència mèdica mil·lenària, englobada dins la Medicina Tradicional Xinesa, que es basa en la inserció d’agulles en uns punts estratègics del cos, situats en el trajecte d’uns canals invisibles (meridians), per on circula l’energia que irriga i nodreix els teixits i els òrgans.

A vegades, amb els desequilibris orgànics humans o a conseqüència d’una lesió, aquesta energia queda bloquejada o s’alenteix, provocant alteracions o disfuncions en el territori, múscul, òrgan o víscera pels quals transcorre. I l’energia ha d’estar en equilibri dinàmic; en cas contrari, apareix l’alteració o patologia.

L’explicació científica de l’Acupuntura

La comunitat científica moderna sosté que les agulles d’Acupuntura estimulen parts del sistema nerviós, produint secrecions químiques en els músculs, la medul·la espinal, així com en el cervell. Aquests compostos químics actuen modificant la sensació de dolor o influint en el funcionament d’aparells i òrgans del cos, promovent la salut física i emocional.

El tractament d’Acupuntura pot realitzar-se simultàniament amb d’altres tractaments mèdics convencionals, fisioterapèutics, osteopàtics o quiropràctics, així com també amb prescripcions homeopàtiques i naturopàtiques.

Els efectes de l’Acupuntura en el cos

L’Acupuntura té acció sobre el sistema immunològic, hormonal, nerviós, sanguini, osteoarticular, sensitiu i emocional, entre d’altres. Equilibra la restauració dels ritmes interns, activant unes funcions i alentint-ne d’altres, fins a posar cada cosa al seu lloc. Ho aconsegueix mitjançant l’enfortiment i l’equilibri de l’energia vital, garantint que el cos recuperi el seu bon ritme.

• Efecte analgèsic, donada la capacitat d’alleujar o anul·lar definitivament qualsevol dolor. És a dir, tant una tendinitis crònica com una lumbàlgia aguda o una neuràlgia, poden ser tractades amb èxit amb agulles.
  • Efecte antiinflamatori i de regulació de líquids corporals. Indicada en el tractament d’esquinços, contusions, contractures i totes aquelles afeccions de l’aparell locomotor (òssies, tendinoses, musculars o articulars); i també en inflamacions, edemes i retencions de líquids.
  • Efecte sedant i relaxant, sobre el sistema nerviós en estat d’ansietat, estrès, nerviosisme, insomni i depressió, així com en alteracions emocionals i neurològiques, com la paràlisi facial o d’extremitats.

SERVEIS D’ACUPUNTURA
  • Cervicàlgia